LinkedIn is het grootste sociale netwerk voor professionele relaties. De voordelen zijn enorm. Werknemers verhogen met een LinkedIn-profiel gevoelig hun kansen op een nieuwe job. Terwijl werkgevers via LinkedIn hun naamsbekendheid vergroten. Maar een bedrijfspagina heeft nog meer voordelen. Ontdek ze allemaal.

3 voordelen van LinkedIn voor jouw onderneming

Nieuwe klanten of medewerkers vinden. Producten en diensten promoten. Je (inter)nationaal netwerk uitbreiden … LinkedIn doet het allemaal in een paar klikken. Heb je nog geen LinkedIn-bedrijfspagina? Dan is dit je kans. Wij zetten alle voordelen op een rijtje. 

LinkedIn is een krachtig marketinginstrument. Steeds meer bedrijven gebruiken het als tool voor professionele relaties en netwerken.Met een paar klikken maak je de link met de hele wereld en richt je de spots op … jouw bedrijf.

1. LinkedIn laat zien wat je in huis hebt

LinkedIn is jouw digitaal visitekaartje, ook als bedrijf. Handig, want steeds vaker oriënteren klanten zich eerst online. Ook werkzoekenden struinen internet af op zoek naar de ideale job. Geen wonder dat LinkedIn vandaag één van de de vacaturesites bij uitstek is. Je bedrijfspagina is dan een goede manier om te laten zien wie je bent en wat je doet. Op de bedrijfspagina stel je je bedrijf voor. Er is ruimte voor je logo, een banner, korte informatie, website en contactgegevens. Ook je producten en/of diensten kan je eenvoudig toevoegen met een omschrijving, afbeelding, landingspagina, promotie en zelfs met een YouTube-filmpje 

2. LinkedIn vergroot je naamsbekendheid

Dé krachtigste manier om te adverteren is nog steeds mond-tot-mond reclame. Ook dat kan bij LinkedIn, maar dan online. Regelmatige updates houden je bedrijfspagina brandend actueel met nieuwtjes, vacatures en ontwikkelingen. Volgers van je pagina zien deze updates en kunnen ze delen of liken. Zo komen jouw updates ook in het netwerk van je volgers terecht. Gevolg? Nog meer volgers en nog meer bekendheid en binding met je merk. 

3. LinkedIn vergroot je netwerk

Maak kennis met jouw netwerk: op je accountpagina zie je wie jouw volgers zijn, welke functie ze hebben en waar ze vandaan komen. Een schat aan informatie om doelgerichte updates te plaatsen. Je kunt je updates ook sponsoren om niet-volgers te bereiken. Je betaalt dan per klik. Of je kan gebruikmaken van andere advertentiemogelijkheden, zoals banners. Maar je grootste ambassadeurs? Dat zijn je eigen medewerkers. Dus zorg ervoor dat je werknemers aan je bedrijfsprofiel gekoppeld zijn.

Hoe maak je een LinkedIn-bedrijfspagina?

Een bedrijfspagina maken op LinkedIn is helemaal gratis. Wat heb je nodig om te beginnen? Een eigen e-maildomein en een LinkedIn-account. Heb je nog geen account? Surf dan naar www.linkedin.com en maak een nieuw account. Gebruik hiervoor liever niet je Facebook-gegevens, want dan lopen je zakelijke en je persoonlijke netwerk door elkaar. Alles klaar?

  • Log dan in, ga naar de optie ‘Bedrijven’ in het menu en klik op ‘Bedrijf toevoegen’.
  • Vul je gegevens in en klik op ‘Doorgaan’.
  • Je krijgt een e-mail ter controle: klik op de bevestigingslink in de e-mail.
  • Proficiat! Je hebt nu een eigen bedrijfspagina.

Vind jouw droomjob!

Ontdek ons aanbod

Meer blogartikels lezen