De ideale werkplek volgens Jessica? Een contact center! Haar droom kwam uit dankzij Asap: "Is er iets leuker dan mensen helpen die het echt nodig hebben? Ik leef me dan ook helemaal uit in mijn job in het inbound contact center van Callexcell.”
Een nieuwe thuis, een nieuwe job
Drie jaar geleden vond Jessica's vriend een toffe job via Asap. Jessica: "Toen ik afgelopen juli naar Vlaanderen verhuisde om bij hem te gaan wonen, stapte ik dan ook rechtstreeks van de VDAB naar Asap. Ik wilde absoluut in een contact center werken. Daarvoor deed ik eerst enkele tests bij een ander uitzendbureau. Maar dat contact zat niet goed en ik voelde me niet 100% op mijn gemak. Gelukkig belde Asap toen. Na een fijn gesprek kreeg ik de job. Top! Sindsdien werk ik bij Callexcell via Asap.”
Mensen helpen die het nodig hebben
In het inbound contact center van Callexcell helpt Jessica klanten die telefonisch een claim indienen voor waterschade, brand, een auto-ongeluk, … Ze maakt dossiers aan op haar computer en stuurt alle gegevens vervolgens naar de verzekeringsmaatschappijen. Een verantwoordelijke taak die ze volledig onder de knie kreeg tijdens een intensieve training. Maar Jessica doet meer: "Mensen zitten soms met heel wat vragen. Die beantwoord ik ook. Weet ik het antwoord niet meteen? Dan verbind ik door naar specialisten in een ander callcenter. Het allerbelangrijkste in mijn job? Dat is beschikbaar zijn voor mijn klanten.”
Een job vol variatie
Of dit werk voldoet aan Jessica’s verwachtingen? En of! Jessica: "Eerlijk? Ik verwachtte eigenlijk dat mijn job iets rustiger zou zijn. Maar dat bedoel ik positief: ik heb totaal geen tijd om me te vervelen. Ik zit ook in het project multipool bij Callexcell. Dat betekent dat ik overdag aan verschillende projecten werk. Ik neem telefoons aan voor Belfius en voor Belisol. Twee totaal andere bedrijven in andere sectoren. Mijn job is dan ook zéér gevarieerd.”
Tof team, coole werkomgeving
In de moderne werkomgeving van Callexcell voelt Jessica zich helemaal thuis. Ook over de werksfeer is ze supertevreden. Jessica: "Het is hier absoluut niet ieder voor zich. Ik voel een echte teamspirit onder de collega’s, ondanks de diverse profielen en persoonlijkheden. Sterker nog: die verschillen dragen net bij tot de goede sfeer.”
Momenteel werkt Jessica als uitzendkracht. Maar er zijn heel wat ontwikkelingsmogelijkheden en toekomstperspectieven. "Als ik mijn werk goed doe, heb ik na een jaar of twee zicht op een vast contract.”
Asap: de kleine details maken het verschil
En hoe zit het met de samenwerking met Asap? Jessica reageert enthousiast: "Werken via Asap is echt super. De Asap-consulenten steunen me, luisteren écht en informeren me gedetailleerd als ik vragen heb. En ik ben zeker van een perfecte opvolging van mijn dossier. Wat wil je nog meer?”
Lees meer over werken in een contact center
Wat doet een customer contact medewerker?