Eind 2019 voerde Ipsos, in opdracht van Federgon, de federatie van HR-dienstverleners, een profielonderzoek uit bij meer dan 6000 uitzendkrachten. Waarom kiezen ze voor uitzendarbeid? En hoe tevreden zijn ze van hun uitzendkantoor? Meer dan 200 uitzendmedewerkers van Asap namen deel aan dit onderzoek. We delen heel graag met jou onze resultaten.
Beter dan de sector
Daar pakken we graag mee uit! Asap scoort op algemene tevredenheid een 7.4 ten opzichte van 7.2 in de sector. Dat uit zich vooral in meer medewerkers die Asap spontaan aanbevelen. Uitzendmedewerkers van Asap zijn dus vaker heel tevreden tot uiterst tevreden. In het onderzoek van Federgon werden verschillende aspecten van uitzendarbeid bevraagd.
Op welke aspecten van uitzendarbeid scoort Asap dan beter?
Meer dan de helft van de Asap deelnemers wil in de toekomst terug als uitzendkracht aan de slag. Ze ervaren uitzendarbeid als een geschikt kanaal om regelmatig en lang aan de slag te blijven. Ze krijgen een duidelijkere uitleg over veiligheid en preventie en hebben minder te klagen over de werkdruk of het stressniveau. Ze ervaren meer werk- en financiële zekerheid bij Asap en het is een betere partner om aan vast werk te komen.
Hieruit kunnen we concluderen dat Asap een goede keuze is voor zowel mensen die op zoek zijn naar flexibele job, als voor mensen die specifiek op zoek zijn naar een optie vast.
Topteam!
De uitzendkracht is ook meer tevreden over zijn of haar Asap kantoor dan elders in de sector. Hier kunnen we dezelfde lijn doortrekken: we krijgen vaker heel tevreden tot uiterst tevreden als antwoord. Asap uitzendmedewerkers appreciëren heel erg het contact met de consulenten, net als het begrip en respect waarmee ze worden behandeld. Maar ook de ondersteuning tijdens en in voorbereiding naar een job scoort hoog. Een vraag over sociale zekerheid of overheidsmaatregelen? Asap consulenten helpen met de glimlach.
Deze mooie resultaten zijn een rechtstreeks gevolg van de tomeloze inzet van alle Asap medewerkers. Het toont aan dat #EnjoyYourJob niet zomaar een slogan is, maar dat Asap het verschil op de markt maakt door veel aandacht te besteden aan kwaliteit en familiale waarden.