Waarom werken als onthaalbediende/receptionist via Asap?

Als je vast of via interimcontract als onthaalbediende of receptionist wil werken, is Asap jouw gids. We weten hoe we jou aan je droomjob kunnen helpen en we hebben een groot netwerk van bedrijven die op zoek zijn naar gemotiveerde mensen. Als je via ons aan de slag gaat, krijg je niet alleen de nodige ondersteuning en begeleiding, maar ook de kans om in verschillende bedrijven en organisaties te werken en zo je vaardigheden en ervaring te verbreden.

Welke functies heeft een onthaalbediende/receptionist?

Een onthaalbediende is de eerste persoon die bezoekers ontmoeten als ze een bedrijf binnenkomen. De onthaalbediende is verantwoordelijk voor het verwelkomen van bezoekers, het beantwoorden van telefoons en het doorverwijzen van oproepen naar de juiste persoon. Daarnaast is hij/zij ook verantwoordelijk voor het beheren van afspraken, het ontvangen en sorteren van post en het bijhouden van de agenda van de directie.

Als onthaalbediende of receptionist ben je het gezicht van het bedrijf en draag je bij aan een professionele uitstraling. Bovendien heb je de mogelijkheid om je vaardigheden en ervaring te verbreden door met verschillende bedrijven en organisaties samen te werken.

Het takenpakket kan variëren, afhankelijk van het bedrijf waar je werkt. Enkele taken die tot het functiepakket van een receptionist kunnen behoren:

  • Bezoekers verwelkomen.

  • Telefoons beantwoorden en doorverwijzen naar de juiste persoon.

  • Afspraken beheren en de agenda van de directie bijhouden.

  • Post ontvangen en sorteren.

  • E-mails opvolgen.

  • De voorraad van kantoorbenodigdheden bijhouden en nieuwe voorraden bestellen.

Recente vacatures als onthaalbediende/receptionist

Office Assistant

Ben jij een nauwkeurige, dynamische duizendpoot met een passie voor administratie en ondersteuning? Wij zoeken een support medewerker (administratief) voor ons hoofdkantoor in Zele. Administratieve ondersteuning van diverse afdelingen. Proactieve ondersteuning bij projecten en dagelijkse operationele activiteiten. Bestellingen en voorraadbeheer: van het invoeren van gegevens tot het opmaken van bestelbonnen en updaten van prijzen in het ERP-systeem. Ontvangst van bezoekers en telefoontjes. Je rapporteert zowel aan de HR Manager België als aan de Supply chain manager België.
Zele
38

Front Office Medeweker

Voor Jaguar & Land Rover Hasselt zijn wij op zoek naar een enthousiaste Ambassador (M/V/X) die voor elk van onze bezoekers een onvergetelijke klantenbeleving creëert. Dat start met een oprechte, vriendelijke en gastvrije verwelkoming vanaf het moment dat de klant onze concessie binnenwandelt. Je staat in voor het fysieke onthaal alsook voor het beantwoorden van inkomende telefonische oproepen en online aanvragen. In onze vestiging begeleid je onze klant naar de juiste persoon. Wachtende klanten bezorg je een comfortabele ervaring door hen een drankje aan te bieden in onze lounge. Je bent verantwoordelijk voor de orde en netheid van de showroom en onze wachtruimte. Het proactief nakijken van de koelkast, koffiezetapparaten en tijdschriften behoort tot je takenpakket. De bestellingen van dranken en chocolaatjes neem je ook voor jouw rekening. Daarnaast ben je ook verantwoordelijk voor een pakket van administratieve taken. Je beheert en organiseert de postverdeling en verwerking van de binnenkomende nummerplaten, je voert op een nauwkeurige manier leads in in het systeem, je registreert en ondersteunt testritten, je plant en beheert afspraken en houdt de klantgegevens up-to-date en zorgt voor een eerste aanvulling van administratieve dossiers. Ben jij gepassioneerd door het bieden van een buitengewone klantbeleving en overtref je met jouw uitstraling en gedrevenheid de verwachtingen van onze klanten? Dan nodigen we je van harte uit om te solliciteren.
Hasselt
40

Service Advisor Carrosserie Hasselt

Voor onze concessie in Hasselt zijn wij opzoek naar een service advisor carrosserie. Een service advisor met een hands-on aanpak en de nodige inzichten in het proces van carrosserieherstellingen. Zorg je voor een professioneel vriendelijk onthaal voor onze klanten. Ontzorgen van klanten, een doel waar je dagelijks maximaal voor gaat. Ga je voor een persoonlijke aanpak waarbij je vooral luistert naar de klant zijn wensen zodat zijn verwachtingen duidelijk zijn en steeds kunnen nagekomen worden. Geef je, in het geval dat een Smart Repair mogelijk is, een duidelijk en transparant voorstel aan de klant met hierbij bijhorende vastgelegde kostprijs. Werk je steeds volgens de vooropgestelde processen die een service advisor moet toepassen. Ben je vlot in het gebruik met systemen/programma’s, voor de carrosserieomgeving is dit Planmanager. Ben je in staat ook voor grotere schades al een eerste basis schadecalculatie via Claims 360 (Informex) te maken als het gaat over een verzekeringsdossier. Zorg je voor correcte en goed gecommuniceerde afspraken met klanten, expert, makelaars en interne afdelingen. Beheer je met zorg de planning van de vervangwagens om de mobiliteitsgarantie naar onze klanten te garanderen. Dossierbeheer zonder losse eindjes is voor jou een persoonlijk streven. Sta je open voor administratietaken om het team te ondersteunen.
Hasselt
38
ALLE JOBS BEKIJKEN

Welk type onthaalbediende/receptionist zijn er?

Er zijn verschillende soorten onthaalbedienden/receptionisten, afhankelijk van de grootte van het bedrijf en de specifieke taken die bij de job horen.

  • Werken als front office receptionist. Hier beantwoord je vooral telefoons en verwelkom je bezoekers.

  • Aan de slag als administratief onthaalbediende. Hier voer je ook administratieve taken uit. Een administratief bediende kan ook een host(ess) of een steward(ess) zijn. In dat geval kan je terechtkomen in een hotel of een evenementenbureau.


Waar kan je als onthaalbediende/receptionistaan de slag?

Als onthaalbediende of receptionist kan je bij verschillende bedrijven en organisaties werken. Van kleine ondernemingen tot grote multinationals. Ook in de publieke sector, zoals bijvoorbeeld in een ziekenhuis, vind je werk als onthaalbediende of receptionist.


Wat is het loon van een onthaalbediende of receptionist?

Het loon van een onthaalbediende of receptionist varieert, afhankelijk van het bedrijf en de functie. Het gemiddelde loon ligt tussen de € 1.800 en € 2.500 bruto per maand, afhankelijk van je ervaring en verantwoordelijkheden.

Achtergrond en opleidingen voor onthaalbediende/receptionist?

Er is geen specifieke opleiding vereist om als onthaalbediende of receptionist te werken. Een diploma in een administratieve of communicatiegerelateerde richting is een pluspunt. Daarnaast zijn er ook opleidingen en cursussen die specifiek gericht zijn op het ontwikkelen van de nodige vaardigheden voor de job van onthaalbediende of receptionist.

Zie je een job in een bepaalde sector wel zitten maar heb je geen relevante opleiding? VDAB biedt basisopleidingen tot productieoperator aan in Antwerpen, Genk en Wondelgem.  


Vaardigheden van een onthaalbediende/receptionist

Belangrijke vaardigheden die je als onthaalbediende of receptionist moet hebben:

  • Goede communicatievaardigheden

  • Vriendelijkheid en klantgerichtheid

  • Organisatorisch talent en nauwkeurigheid

  • Flexibiliteit en stressbestendigheid

  • Discretie en betrouwbaarheid

  • Goede kennis van meerdere talen

Daarnaast is het ook belangrijk dat je als onthaalbediende/receptionist goed overweg kan met verschillende softwareprogramma's en telefoniesystemen. Ook kan het nuttig zijn om enige kennis te hebben van administratieve taken en boekhouding.

Werken als onthaalbediende/receptionist is een flexibiliteit en afwisseling.

Bij Asap kan je terecht voor de nodige ondersteuning en begeleiding, zodat je veilig en efficiënt kan werken. Laat die zoektocht maar aan ons over.

BEKIJK ALLE VACATURES

Recente vacatures als onthaalbediende/receptionist

Office Assistant

Ben jij een nauwkeurige, dynamische duizendpoot met een passie voor administratie en ondersteuning? Wij zoeken een support medewerker (administratief) voor ons hoofdkantoor in Zele. Administratieve ondersteuning van diverse afdelingen. Proactieve ondersteuning bij projecten en dagelijkse operationele activiteiten. Bestellingen en voorraadbeheer: van het invoeren van gegevens tot het opmaken van bestelbonnen en updaten van prijzen in het ERP-systeem. Ontvangst van bezoekers en telefoontjes. Je rapporteert zowel aan de HR Manager België als aan de Supply chain manager België.
Zele
38

Front Office Medeweker

Voor Jaguar & Land Rover Hasselt zijn wij op zoek naar een enthousiaste Ambassador (M/V/X) die voor elk van onze bezoekers een onvergetelijke klantenbeleving creëert. Dat start met een oprechte, vriendelijke en gastvrije verwelkoming vanaf het moment dat de klant onze concessie binnenwandelt. Je staat in voor het fysieke onthaal alsook voor het beantwoorden van inkomende telefonische oproepen en online aanvragen. In onze vestiging begeleid je onze klant naar de juiste persoon. Wachtende klanten bezorg je een comfortabele ervaring door hen een drankje aan te bieden in onze lounge. Je bent verantwoordelijk voor de orde en netheid van de showroom en onze wachtruimte. Het proactief nakijken van de koelkast, koffiezetapparaten en tijdschriften behoort tot je takenpakket. De bestellingen van dranken en chocolaatjes neem je ook voor jouw rekening. Daarnaast ben je ook verantwoordelijk voor een pakket van administratieve taken. Je beheert en organiseert de postverdeling en verwerking van de binnenkomende nummerplaten, je voert op een nauwkeurige manier leads in in het systeem, je registreert en ondersteunt testritten, je plant en beheert afspraken en houdt de klantgegevens up-to-date en zorgt voor een eerste aanvulling van administratieve dossiers. Ben jij gepassioneerd door het bieden van een buitengewone klantbeleving en overtref je met jouw uitstraling en gedrevenheid de verwachtingen van onze klanten? Dan nodigen we je van harte uit om te solliciteren.
Hasselt
40

Service Advisor Carrosserie Hasselt

Voor onze concessie in Hasselt zijn wij opzoek naar een service advisor carrosserie. Een service advisor met een hands-on aanpak en de nodige inzichten in het proces van carrosserieherstellingen. Zorg je voor een professioneel vriendelijk onthaal voor onze klanten. Ontzorgen van klanten, een doel waar je dagelijks maximaal voor gaat. Ga je voor een persoonlijke aanpak waarbij je vooral luistert naar de klant zijn wensen zodat zijn verwachtingen duidelijk zijn en steeds kunnen nagekomen worden. Geef je, in het geval dat een Smart Repair mogelijk is, een duidelijk en transparant voorstel aan de klant met hierbij bijhorende vastgelegde kostprijs. Werk je steeds volgens de vooropgestelde processen die een service advisor moet toepassen. Ben je vlot in het gebruik met systemen/programma’s, voor de carrosserieomgeving is dit Planmanager. Ben je in staat ook voor grotere schades al een eerste basis schadecalculatie via Claims 360 (Informex) te maken als het gaat over een verzekeringsdossier. Zorg je voor correcte en goed gecommuniceerde afspraken met klanten, expert, makelaars en interne afdelingen. Beheer je met zorg de planning van de vervangwagens om de mobiliteitsgarantie naar onze klanten te garanderen. Dossierbeheer zonder losse eindjes is voor jou een persoonlijk streven. Sta je open voor administratietaken om het team te ondersteunen.
Hasselt
38
ALLE JOBS BEKIJKEN