Is klantgerichtheid je tweede natuur. Heb je empathie en logisch denkvermogen te over? Dan is een job als helpdeskmedewerker misschien iets voor jou. Je dag ziet er dan ongeveer zo uit …
Wat is een helpdeskmedewerker?
Je bent als helpdeskmedewerker het eerste aanspreekpunt voor klanten. Je staat hen professioneel en vriendelijk te woord, luistert naar hun vragen en registreert alles in een ticketingtool. Wat karakteriseert de ideale helpdeskmedewerker? Inlevingsvermogen, analysetalent, logische redenering en oplossingsgerichtheid natuurlijk.
Een dag in het leven van helpdeskmedewerker Benjamin
Benjamin (25) is helpdeskmedewerker bij Call IT Belgium, een informeel en mensgericht contactcenter gespecialiseerd in kennisintensieve klantencontacten. Het verschil met zijn vorige job is opmerkelijk. Via Asap ruilde Benjamin de koude buitenlucht van de bouwsector in voor de warme omgeving van een helpdesk. Twee jaar later is hij nog steeds overtuigd van die keuze.