Waarom werken als callcentermedewerker via Asap

Dat is een topidee. Want met meer dan 40 jaar ervaring in uitzendarbeid in ontelbaar veel sectoren, kennen wij de arbeidsmarkt op ons duimpje en weten wij je precies te matchen aan die functie die je als gegoten zit. Sla met Asap je droomjob aan de haak!

Wat is een callcentermedewerker?

Denk je bij een callcenter automatisch aan een volledige werkdag met een koptelefoon? Dat kan inderdaad een belangrijk deel van je job als callcentermedewerker zijn: op een klantvriendelijke manier telefoontjes plegen en ontvangen. Maar vergis je niet: het houdt veel meer in dan dat. Soms komen er zelfs nog weinig telefoongesprekken bij kijken en beantwoord je vragen via sociale media of een ander communicatiekanaal. Tijden veranderen!

Wie in een contactcenter werkt, heeft een erg veelzijdige job. Als callcenter medewerker kun je immers in verschillende sectoren terechtkomen. Je spreekt dagelijks met bedrijven en/of particulieren. Je hebt zelf kennis van zaken over het product of de dienst die je bedrijf aanbiedt. Óf je fungeert als eerste aanspreekpunt en verwijst door naar de geschikte expert. Werken in een callcenter garandeert je een afwisselende job, dat is zeker.

Vlot en correct communiceren, graag met mensen omgaan, probleemoplossend denken, een sympathiek uithangbord zijn voor je bedrijf of klant en vriendelijk blijven zélfs als je gesprekspartner dat niet is, het zijn talenten die sowieso van pas komen als contactcentermedewerker.

Lees verder en ontdek de jobinhoud, gemiddelde lonen, vaardigheden, opleidingen én vacatures voor callcenterjobs.

5 mythes over werken in een contact center ontkracht

Recente vacatures als callcentermedewerker

Customer Service Medewerker

Ben jij op zoek naar een uitdagende functie waarin je het eerste aanspreekpunt bent voor klanten en een cruciale rol speelt in het coördineren van hulpverlening? Voor een gekend bedrijf zijn we in Sint-Niklaas op zoek naar een klantgerichte professional. Als jij sterk bent in communicatie, zelfstandig werken en stressbestendig bent, dan is deze functie iets voor jou! Als eerste aanspreekpunt voor klanten, voornamelijk dispatchers en vrachtwagenchauffeurs, zorg je voor een efficiënte en vriendelijke afhandeling van oproepen en coördineer je depannages. Je taken omvatten: - Beantwoorden van telefonische oproepen van klanten. - Registreren van klantgegevens en pechlocaties. - Coördineren van snelle en efficiënte hulpverlening. - Communiceren met dispatchers, chauffeurs en onze mobiele monteurs. - Administratie van dossiers, zoals het opmaken van bestelbonnen en het verzorgen van de facturatie. Uurrooster: Je werkt in een wisselend rooster (6u-14u/8u-16u/10u-18u).
Sint-Niklaas
40

Contact Agent

Voor onze klant, gelegen in het hartje van Antwerpen zijn wij op zoek naar contact agents. Ben je op zoek naar een uitdagende baan binnen de creditmanagement branche? Als klantenspecialist ben jij het eerste aanspreekpunt voor de klanten van onze opdrachtgevers. Je zoekt samen met deze mensen naar de beste oplossing voor het probleem door hen te begeleiden door de mogelijke vervolgstappen. Je maakt samen afspraken over de betaling, terwijl je in het oog houdt dat er geen grote schuldenhoop door zal ontstaan. Je legt uit welke documenten nodig zijn om een betwisting te kunnen staven en waar ze die documenten kunnen vinden.
Antwerpen
40

Aftersales medewerker

Bij Profel Ramen & Deuren streven we ernaar om samen oplossingen te creëren voor een aangenamer dagelijks leven van onze klanten. Als Aftersales Medewerker (klantenservice) speel jij een cruciale rol in deze missie door klachten van onze klanten vriendelijk en doelgericht te behandelen. Je bent het eerste aanspreekpunt voor klanten met klachten en vraagt de nodige informatie op, biedt advies, stelt hen gerust en licht technische en organisatorische oplossingen toe. In samenwerking met je collega’s bepaal je de prioriteit en de benodigde acties voor klachtbehandeling, beoordeel je de technische haalbaarheid van oplossingen en beslis je of expertise op locatie nodig is. Je verzorgt de administratieve verwerking van klachten in Microsoft Dynamics en bent verantwoordelijk voor interne rapporteringen
Overpelt
40
ALLE CALLCENTERMEDEWERKER JOBS BEKIJKEN

Callcenter medewerker, jouw droomjob!

Als callcentermedewerker bel je mensen op (outbound) en/of beantwoord je telefoontjes (inbound). Maar dat is slechts de beknopte, algemene omschrijving. Je vindt in tientallen sectoren callcenterjobs met diverse invullingen:

  • prospecten contacteren om producten en diensten voor te stellen of om afspraken vast te leggen (eventueel in opdracht van een klant)

  • enquêtes afnemen

  • klachten behandelen en eventueel een compromis bedenken

  • informatie halen uit of ingeven in het computersysteem van je bedrijf

  • de helpdesk bemannen en het probleem oplossen of doorgeven aan een expert

  • klanten of prospecten te woord staan in helder Nederlands en soms in het Frans en/of Engels

  • vlot werken met nieuwe, soms op maat gemaakte communicatiekanalen om mensen te woord te staan

Wat een job als callcenter medewerker zo mooi maakt? Je helpt mensen. Echt. Elke dag. Met een slim voorstel, nuttig product, handige dienst of degelijk compromis. Niemand lost zoveel problemen op in één dag als jij!

Zo verloopt een werkdag als contactcenter medewerker.

Waar kan je werken als callcenter medewerker?

Werken als callcentermedewerker kan in ontzettend veel sectoren en regio’s. Je gaat bijvoorbeeld aan de slag op een kleinschalige klantendienst van een kmo, in een callcenter dat door andere bedrijven wordt ingezet, in een grote multinational of in een contactcenter van overheidsinstanties. Het kan allemaal. Aan jou de keuze!

Wat is het loon van een callcenter medewerker?

Callcenterjobs vind je feitelijk in alle vormen en maten. Je salaris hangt dus van ontzettend veel factoren af zoals het paritair comité (bedrijfstak), je ervaring, je expertise (indien nodig) in het product of de dienst, de sector, enzovoort. Hoeveel verdient een callcentermedewerker gemiddeld? Als uitzendmedewerker bedraagt het gemiddelde bruto uurloon € 12,42.

Natuurlijk krijg je gewoonlijk meer dan enkel een loon. Denk maar aan extralegale voordelen zoals een hospitalisatieverzekering en/of eco- en maaltijdcheques. In sommige bedrijven vullen ze je salaris zelfs aan met kortingen op de producten of diensten die ze verkopen, een trein- en busabonnement of allerlei teamevents. In sommige outbound jobs, kan je een bonus of commisie verdienen bovenop je basisloon.

Achtergrond en opleidingen voor een callcenter medewerker

Luister je graag naar mensen? Is klantgericht denken echt je ding? Dan moedigen we je absoluut aan om de sprong te wagen, met of zonder ervaring en opleiding. De vereisten voor een job als callcentermedewerker verschillen logischerwijze voor elke vacature. Natuurlijk vergroot je sowieso je kansen op een job als callcenter medewerker met een opleiding “met klanten omgaan”. Talenkennis speelt uiteraard ook in je voordeel.

En ook als je wél al ervaring hebt in dit type job, loont het de moeite om geregeld bijscholingen te volgen. Dit is een functie die voortdurend evolueert. Sommige bedrijven bieden interne trainingen aan. Voor andere vacatures is een bijscholing bij een externe partij nodig.

Volg een VDAB-opleiding tot callcenter medewerker in thuisstudie

Een opleiding in je eigen tempo? VDAB biedt je een opleiding voor callcenter medewerker van 6 maanden met 4 uur thuisstudie per week. Natuurlijk kan je deze cursus ook sneller afwerken als je dat wil.


Vaardigheden van een callcentermedewerker

Wil je werken in een callcenter? Dan komen deze vaardigheden en talenten van pas:

  • Je hebt een sterk inlevingsvermogen.

  • Je beschikt over commercieel inzicht.

  • Luisteren is je forte.

  • Je hebt voldoende doorzettingsvermogen.

  • Je bent goed in adviseren.

  • Je redeneert vlot en vlug.

  • Je zet de klant centraal.

  • Met voor jou onbekende mensen bellen schrikt je niet af.

  • Je bent stressbestendig.

  • Je overtuigingskracht is groot.

  • Heldere communicatie is je tweede natuur.

  • Je wil flexibel werken, eventueel ’s avonds of in het weekend.

  • Je bent leergierig.

Klanttevredenheid is jouw doel. Jou tevreden zien is ons doel!

Hou jezelf niet langer aan het lijntje! Is deze job op jouw lijf geschreven? Solliciteer dan nu als callcenter medewerker. En ga morgen aan de slag als callcentermedewerker aan de lijn en/of digitaal. In een sector die je boeit. Blader vliegensvlug door onze vacatures.

CALLCENTERMEDEWERKER VACATURES BEKIJKEN

Recente vacatures als callcentermedewerker

Customer Service Medewerker

Ben jij op zoek naar een uitdagende functie waarin je het eerste aanspreekpunt bent voor klanten en een cruciale rol speelt in het coördineren van hulpverlening? Voor een gekend bedrijf zijn we in Sint-Niklaas op zoek naar een klantgerichte professional. Als jij sterk bent in communicatie, zelfstandig werken en stressbestendig bent, dan is deze functie iets voor jou! Als eerste aanspreekpunt voor klanten, voornamelijk dispatchers en vrachtwagenchauffeurs, zorg je voor een efficiënte en vriendelijke afhandeling van oproepen en coördineer je depannages. Je taken omvatten: - Beantwoorden van telefonische oproepen van klanten. - Registreren van klantgegevens en pechlocaties. - Coördineren van snelle en efficiënte hulpverlening. - Communiceren met dispatchers, chauffeurs en onze mobiele monteurs. - Administratie van dossiers, zoals het opmaken van bestelbonnen en het verzorgen van de facturatie. Uurrooster: Je werkt in een wisselend rooster (6u-14u/8u-16u/10u-18u).
Sint-Niklaas
40

Contact Agent

Voor onze klant, gelegen in het hartje van Antwerpen zijn wij op zoek naar contact agents. Ben je op zoek naar een uitdagende baan binnen de creditmanagement branche? Als klantenspecialist ben jij het eerste aanspreekpunt voor de klanten van onze opdrachtgevers. Je zoekt samen met deze mensen naar de beste oplossing voor het probleem door hen te begeleiden door de mogelijke vervolgstappen. Je maakt samen afspraken over de betaling, terwijl je in het oog houdt dat er geen grote schuldenhoop door zal ontstaan. Je legt uit welke documenten nodig zijn om een betwisting te kunnen staven en waar ze die documenten kunnen vinden.
Antwerpen
40

Aftersales medewerker

Bij Profel Ramen & Deuren streven we ernaar om samen oplossingen te creëren voor een aangenamer dagelijks leven van onze klanten. Als Aftersales Medewerker (klantenservice) speel jij een cruciale rol in deze missie door klachten van onze klanten vriendelijk en doelgericht te behandelen. Je bent het eerste aanspreekpunt voor klanten met klachten en vraagt de nodige informatie op, biedt advies, stelt hen gerust en licht technische en organisatorische oplossingen toe. In samenwerking met je collega’s bepaal je de prioriteit en de benodigde acties voor klachtbehandeling, beoordeel je de technische haalbaarheid van oplossingen en beslis je of expertise op locatie nodig is. Je verzorgt de administratieve verwerking van klachten in Microsoft Dynamics en bent verantwoordelijk voor interne rapporteringen
Overpelt
40
ALLE CALLCENTERMEDEWERKER JOBS BEKIJKEN