Waarom werken als HR-medewerker via Asap?

Als HR-medewerker kan je via Asap aan de slag bij verschillende bedrijven en sectoren. Bovendien kan je rekenen op persoonlijke begeleiding en opleidingen om je carrière als HR-medewerker verder uit te bouwen.

Wat is een HR-medewerker?

Een HR-medewerker is een specialist in het beheer van human resources binnen een organisatie. Het gaat hierbij om het werven en selecteren van nieuw personeel, het opstellen van arbeidscontracten en het bijhouden van personeelsadministratie. Een HR-medewerker moet ook evaluatiegesprekken kunnen voeren. Kortom, alles wat te maken heeft met het inzetten en behouden van menselijk kapitaal.

Hoe ziet het takenpakket van een HR-medewerker eruit? Wat is het gemiddelde salaris? Welke vaardigheden en kennis heb je nodig? We bundelen hier alle antwoorden.  

Recente vacatures als HR-medewerker

HR Officer

Ben jij een administratieve duizendpoot met een passie voor personeelszaken? Als HR Officer maak je deel uit van ons HR & Facility team en ondersteun je onze medewerkers bij alle aspecten van hun loopbaan. Je werkt nauw samen met de CHRO en bent het eerste aanspreekpunt voor al onze collega's, zowel nationaal als internationaal. Jouw verantwoordelijkheden Beheer van personeelsdossiers van A tot Z, inclusief contracten, tijdskrediet, loopbaanonderbreking, vakantierechten, hospitalisatieverzekeringen en ondersteuning van het wagenpark. Coördineren van aanwervingen voor niet-managementprofielen in overleg met de leidinggevenden. Zorg dragen voor een vlotte onboarding van nieuwe medewerkers en hen wegwijs maken binnen de organisatie. Bevestigen van prestaties en afwezigheden van medewerkers (studenten, uitzendkrachten, werknemers, consultants) in samenwerking met externe partners. Controleren van HR-gerelateerde facturen in samenwerking met de financiële afdeling. Actief bijdragen aan een cultuur waarin kwaliteit, gezondheid, veiligheid en milieu centraal staan.
Nieuwerkerken
40

HR Payroll Officer

Een dynamisch bedrijf, opgericht in 1948, zoekt een ervaren Payroll & HR Administratie Medewerker om het team te versterken. Onze organisatie is gespecialiseerd in het ontwerpen en produceren van op maat gemaakt buitenschrijnwerk in pvc, aluminium en hout, met een breed scala aan aanvullende producten zoals garagepoorten, rolluiken en ventilatiesystemen. Samen met je collega's ben je verantwoordelijk voor de tijdsregistratie en loonverwerking van onze medewerkers.
Overpelt
40

HR Payroll Medewerker

Ben jij op zoek naar een boeiende en veelzijdige administratieve functie? Wil je werken in een dynamisch en enthousiast team binnen een groot bedrijf met een familiaire sfeer en echte waarden? Dan zijn wij op zoek naar jou voor onze klant in Lummen. Als HR Payroll Medewerker ben jij verantwoordelijk voor volgende taken: Personeelsbeheer: - Voorbereiden en beheren van arbeidsovereenkomsten, addenda, en exitdocumenten zoals de C4. - Opstellen en bijwerken van loonfiches en medewerkersdossiers. Administratie: - Beheren van administratieve documenten en interne communicatie. - Archiveren en verzenden van sociale documenten zoals opzegbrieven en waarschuwingen. Onboarding & Vertrek: - Plannen en organiseren van de integratie van nieuwe medewerkers. - Afhandelen van administratieve formaliteiten bij vertrek. Afwezigheden & Ongevallen: - Invoeren en opvolgen van medische attesten en arbeidsongevallen. - Organiseren van medische controles. Loonbeheer: - Beheer van maaltijdcheques, ecocheques, loonbeslagen en personeelsverzekeringen. - - Coördineren van de loonadministratie en opvolgen van sociale documenten. Ondersteuning: - Beantwoorden van vragen van medewerkers over contracten en lonen. - Ondersteunen bij inspecties en audits.
Lummen
20
ALLE JOBS BEKIJKEN

Wat doet een HR-medewerker (en waarom is dit een droomjob)?

Als hr-medewerker kan je echt het verschil maken binnen een organisatie. Je bent een belangrijke schakel tussen het management en de medewerkers. Bovendien is HR een dynamisch en veelzijdig vakgebied waar je jezelf voortdurend kan blijven ontwikkelen. Als HR-medewerker heb je een uitgebreid takenpakket.

  • Nieuw personeel werven en selecteren.

  • Personeelsdossiers en administratie opstellen en onderhouden.

  • Medewerkers begeleiden bij hun persoonlijke ontwikkeling.

  • Arbeidsvoorwaarden opstellen en onderhandelen.

  • Evaluatie- en functioneringsgesprekken voeren.

  • Het management adviseren op het gebied van HR.


Welk type HR-medewerkers zijn er?

Er zijn verschillende specialisaties binnen het HR-vakgebied. Zo zijn er:

  • recruiters;

  • hr-adviseurs;

  • hr-managers;

  • payrollspecialisten;

  • arbeidsrechtjuristen.

Afhankelijk van je interesse en vaardigheden kan je je specialiseren in een bepaald gebied binnen HR.


Waar kan je als HR-medewerker aan de slag?

Als HR-medewerker kan je aan de slag bij allerlei soorten organisaties, van KMO’s tot multinationals. Ook kan je werken in verschillende sectoren, zoals de zorg, de techniek, de financiële sector en de overheid. Via Asap kan je zelfs in verschillende sectoren en bedrijven tijdelijk aan de slag gaan en zo nog meer ervaring opdoen.


Wat is het loon van een HR-medewerker?

Het salaris van een HR-medewerker kan variëren afhankelijk van de sector, de grootte van de organisatie en de ervaring en de opleiding van de medewerker. Over het algemeen ligt het salaris van een starter tussen de € 2.000 en € 2.500 bruto per maand en kan dit oplopen tot € 4.000 of meer bij een meer ervaren HR-medewerker.

Achtergrond en opleidingen voor HR-medewerker?

Er zijn verschillende opleidingsmogelijkheden om aan de slag te gaan als HR-medewerker, zoals een bacheloropleiding of een HBO-opleiding Human Resource Management of Personeelsmanagement, of een universitaire opleiding Arbeids- en Organisatiepsychologie of Bedrijfskunde. Ook via cursussen en trainingen kan je je kennis en vaardigheden verder ontwikkelen.

Zie je een job in een bepaalde sector wel zitten, maar heb je geen relevante opleiding? VDAB biedt basisopleidingen tot productieoperator aan in Antwerpen, Genk en Wondelgem.  


Vaardigheden van een HR-medewerker

Als HR-medewerker beschik je over goede communicatieve vaardigheden, zowel mondeling als schriftelijk. Ook ben je empathisch en kan je goed luisteren naar anderen. Daarnaast is het belangrijk dat je nauwkeurig en gestructureerd werkt en goed kan samenwerken met anderen. Tot slot beschik je als HR-medewerker over goede analytische en probleemoplossende vaardigheden.

Werken als HR-medewerker is een boeiende en veelzijdige job waarbij je dagelijks in contact komt met verschillende mensen en organisaties. Via Asap kan je als HR-medewerker ervaring opdoen in verschillende bedrijven en sectoren en kan je rekenen op persoonlijke begeleiding en opleidingsmogelijkheden. Heb jij interesse in deze job en wil je graag meer weten? Contacteer ons dan voor meer informatie.

Werken als hr-medewerker is een boeiende en veelzijdige job.

Bij Asap kan je terecht voor de nodige ondersteuning en begeleiding, zodat je veilig en efficiënt kan werken. Laat die zoektocht maar aan ons over.

BEKIJK ALLE VACATURES

Recente vacatures als hr-medewerker

HR Officer

Ben jij een administratieve duizendpoot met een passie voor personeelszaken? Als HR Officer maak je deel uit van ons HR & Facility team en ondersteun je onze medewerkers bij alle aspecten van hun loopbaan. Je werkt nauw samen met de CHRO en bent het eerste aanspreekpunt voor al onze collega's, zowel nationaal als internationaal. Jouw verantwoordelijkheden Beheer van personeelsdossiers van A tot Z, inclusief contracten, tijdskrediet, loopbaanonderbreking, vakantierechten, hospitalisatieverzekeringen en ondersteuning van het wagenpark. Coördineren van aanwervingen voor niet-managementprofielen in overleg met de leidinggevenden. Zorg dragen voor een vlotte onboarding van nieuwe medewerkers en hen wegwijs maken binnen de organisatie. Bevestigen van prestaties en afwezigheden van medewerkers (studenten, uitzendkrachten, werknemers, consultants) in samenwerking met externe partners. Controleren van HR-gerelateerde facturen in samenwerking met de financiële afdeling. Actief bijdragen aan een cultuur waarin kwaliteit, gezondheid, veiligheid en milieu centraal staan.
Nieuwerkerken
40

HR Payroll Officer

Een dynamisch bedrijf, opgericht in 1948, zoekt een ervaren Payroll & HR Administratie Medewerker om het team te versterken. Onze organisatie is gespecialiseerd in het ontwerpen en produceren van op maat gemaakt buitenschrijnwerk in pvc, aluminium en hout, met een breed scala aan aanvullende producten zoals garagepoorten, rolluiken en ventilatiesystemen. Samen met je collega's ben je verantwoordelijk voor de tijdsregistratie en loonverwerking van onze medewerkers.
Overpelt
40

HR Payroll Medewerker

Ben jij op zoek naar een boeiende en veelzijdige administratieve functie? Wil je werken in een dynamisch en enthousiast team binnen een groot bedrijf met een familiaire sfeer en echte waarden? Dan zijn wij op zoek naar jou voor onze klant in Lummen. Als HR Payroll Medewerker ben jij verantwoordelijk voor volgende taken: Personeelsbeheer: - Voorbereiden en beheren van arbeidsovereenkomsten, addenda, en exitdocumenten zoals de C4. - Opstellen en bijwerken van loonfiches en medewerkersdossiers. Administratie: - Beheren van administratieve documenten en interne communicatie. - Archiveren en verzenden van sociale documenten zoals opzegbrieven en waarschuwingen. Onboarding & Vertrek: - Plannen en organiseren van de integratie van nieuwe medewerkers. - Afhandelen van administratieve formaliteiten bij vertrek. Afwezigheden & Ongevallen: - Invoeren en opvolgen van medische attesten en arbeidsongevallen. - Organiseren van medische controles. Loonbeheer: - Beheer van maaltijdcheques, ecocheques, loonbeslagen en personeelsverzekeringen. - - Coördineren van de loonadministratie en opvolgen van sociale documenten. Ondersteuning: - Beantwoorden van vragen van medewerkers over contracten en lonen. - Ondersteunen bij inspecties en audits.
Lummen
20
ALLE JOBS ALS HR-MEDEWERKER BEKIJKEN